پیش‌بینی وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد در مسابقات جهانی| امامی در محاصره مدعیان/ جنگِ ستارگان برای صید طلا

8:45 - 22 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۰۹۴
پیش‌بینی وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد در مسابقات جهانی| امامی در محاصره مدعیان/ جنگِ ستارگان برای صید طلا
رقابت‌های وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد مسابقات جهانی صربستان مملو از ستاره است که بدون شک پیکار‌های این وزن را به یکی از دیدنی‌ترین مسابقات این دوره تبدیل خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - مسابقات جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۳ در حالی از ۲۵ شهریورماه به میزبانی صربستان آغاز می‌شود که ملی‌پوشان ایران از شانس بالایی برای کسب عنوان قهرمانی در اوزان مختلف برخوردار هستند.

تیم ملی کشورمان در‌حالی گام به این رقابت‌ها می‌گذارد که ۸ کشتی‌گیر از ۱۰ ملی‌پوش ایران سابقه کسب مدال جهانی را در کارنامه خود دارند که همین موضوع آنها را به مدعیان اصلی کسب مدال در اوزان خود تبدیل کرده است.

بدون شک یکی از حساس‌ترین اوزان مسابقات جهانی وزن سوم المپیکی یعنی ۷۴ کیلوگرم است، جایی که یونس امامی، دارنده مدال برنز جهان پنجه در پنجه رقبا خواهد انداخت تا بلکه بتواند در این دوره مدالی‌ خوش‌رنگ‌تر صید کند. 

رقابت‌های وزن ۷۴ کیلوگرم روز یکشنبه، ۲۶ شهریرماه آغاز می‌شود و با حضور‌ دقیقه نودی زائوربک سیداکوف، قهرمان روس المپیک و جهان، کایل دیک و ماگومدحبیب گادجی‌ماگومدوف در کنار یونس hمامی می‌توان این ۴ نفر را به عنوان اضلاع و شانس‌های اصلی کسب مدال طلا برشمرد.

قبل از اینکه دیک و گادجی‌ماگومدوف را برجسته کنیم شایان ذکر است اشاره کنیم عملکرد گادجی‌ماگومدوف در المپیک اتفاقی نبود و باید انتظار داشته باشیم که او یک عملکرد فوق‌العاده دیگر در بلگراد داشته باشد. تنها باخت کایل دیک در ۵ سال گذشته مبارزه یک چهارم نهایی المپیک با این کشتی‌گیر روسی‌الاصل بود. جدای از آن مسابقه، دیک در این مدت بی‌نقص بوده و خود را به عنوان یکی از بهترین کشتی‌گیران پوند به پوند در جهان معرفی کرده است. چهار عنوان جهانی و برنز المپیک دیک او را در ردیف برخی از بزرگ‌ترین کشتی‌گیران تاریخ آمریکا قرار داده است.

سطح مدعیان در وزن ۷۴ کیلوگرم به مراتب بالاتر از سایر اوزان است، تاجموراز سالکازانوف در ۲ دوره اخیر قهرمانی جهان به مدال نقره رسیده که در فقط در فینال به کایل دیک باخت. علی‌رغم این شکست، سالکازانوف فهرستی باورنکردنی تهیه کرده است که شامل پیروزی بر تیمور بیژوف، آوتاندیل کنچادزه، علی پاشا عمرپاشایف، فرانک چامیزو، رازامبک ژامالوف و سونر دمیرتاش است. سالکازانوف درست در آستانه کسب طلای جهان بوده و رقیب اصلی سیداکوف، دیک و گادجی‌ماگومدوف خواهد بود.

فرانک چامیزوی کهنه‌کار نیز یک رقیب خطرناک و با سابقه برای سایر مدعیان خواهد بود. چامیزو سابقه دو بار قهرمانی جهان، دارنده مدال نقره و برنز جهان و نفر سوم المپیک است. اگرچه چامیزو در مجموع نسبت سیداکوف، گادجی‌ماگومدوف، دیک و سالکازانوف شانس کمتری دارد، اما او همیشه یک مدعی بوده و هست.

یونس امامی، دارنده ۲ مدال برنز جهان که سال گذشته با نتیجه ۲ بر ۲ به کایل دیک باخت سابقه پیروزی مقابل جیسون نولف، سالکازانوف، فاضل ارییلماز و تیمور بیژوف را در کارنامه دارد و در صربستان برای همه کشتی‌گیران یک تهدید جدی خواهد بود و به عنوان نفر چهارم مقابل دیک و سالکازانوف می‌تواند به فینال راه پیدا کند.

همانطور که گفته شده تا آخرین لحظات قرار بود چرمن ولیف به جای زائوربک سیداکوف در ترکیب تیم روسیه در بلگراد روی تشک برود، اما شب گذشته بود که اتحادیه جهانی کشتی با رایزنی روس‌ها مجوز حضور قهرمان پیشین المپیک را در این مسابقات صادر کرد تا پیکارهای این وزن جذاب‌تر از همیشه شود. بدیهی است که باتوجه به اعتبار سیداکوف باید همچنان او را یک رقیب خطرناک و شانس اصلی قهرمانی به حساب آورد که قادر به کسب مدال طلا خواهد بود، اما باید این را هم در نظر گرفت که دوری طولانی مدت کشتی‌گیران روس از کوران مسابقات از جمله او روی کیفیت فنی آنها تأثیر منفی خواهد گذاشت همانطور که در مسابقات انتخابی داخلی روسیه شاهد بودیم سیداکوف و سعداله‌یف شادابی گذشته را نداشتد و به زحمت از سد رقبیان خود گذشتند. 

همانطور که قبلا ذکر شد تعداد مدال آوران جهان در وزن ۷۴ کیلوگرم تقریبا غیرقابل باور است؛ به طوری که انبوهی از ستارگان برای صید مدال طلا و کسب سهمیه المپیک پاریس روی تشک خواهند رفت. ضمن اعلام اسامی کشتی‌گیرانی که به نام آن‌ها اشاره شد، کشتی‌گیرانی مانند آوتاندیل کنچادزه (نقره جهان ۲۰۱۸) سونر دمیرتاش (برنز المپیک ۲۰۱۶، برنز جهانی ۲۰۱۷) ختیک تسابولوف (قهرمان جهان ۲۰۱۴، نقره جهان ۲۰۱۷) و بیک‌زاد عبدالرحمن‌اُف (برنز المپیک ۲۰۲۰، ۲ برنز جهان) دیگر نفرات شاخص در این وزن خواهند بود که می‌توانند به سکوی جهانی برسند.

عمق و برابری وزن ۷۴ کیلوگرم پیش‌بینی را تقریبا غیرممکن می‌کند، اما این مانع از انجام برخی پیش‌بینی‌ها نمی‌شود و بر اساس نظر کارشناسان سیداکوف، کایل دیک، گادجی‌ماگومدوف، فرانک چامیزو و یونس امامی به ترتیب شانس‌های اصلی برای کسب مدال‌های طلا تا برنز خواهند بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *